29 april 2014

Har insett att jag måste lägga på ett kol när det gäller att söka jobb. Jag mailade ett gäng dykcenter på Bonaire häromdan. Fick ett antal "vi anställer inte just nu" tillbaka. De flesta dock med tillägget att de hör av sig när de behöver personal. Och det är ju alltid trevligt. Fick även två positiva svar.

Ett av dem sa att om jag är intresserad kan vi påbörja pappersarbetet med en gång. Jag har mailat fram och tillbaka med dem, de verkar anta att jag kommer, men jag vet fortfarande inte vad lönen är. Det är tröttsamt ofta liknande situationer uppstår i den här branchen. Jäkligt märkligt med tanke på att det inte finns nån minimilön. Så jag måste skriva ytterligare ett mail och fråga om lön. Fastän jag redan frågat en gång och de skickade ett kontrakt, fast utan lön och namn ifyllt.

Det andra dykcentret som svarade positivt är jag egentligen mer intresserad av. Det är större, vilket skulle innebära fler kollegor. Dessutom är det ett idc center, vilket eventuellt skulle innebära att jag kan få jobba på instruktörskurser ett par gånger om året. Men de ska höra av sig inom två veckor. Två veckor är hur lång tid jag har kvar här. Ska jag flyga nån annanstans i väntan på rätt jobb, eller flyga hem till Sverige. Beslutet blir inte lättare av att skärmen på datorn blir helt vit när jag öppnar den mer än 90 grader. Spenderade morgonen med att backa upp allting på extern hårddisk...

Såhär såg jag ut imorse när datorn bara funkade med skärmen i max 30 grader...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar