27 april 2014

Ännu en dag spenderas i dykcentret. Det är ingen som kommer för att dyka, så det är bara att sitta av timmarna. Två timmar kvar, sen kan jag stänga för dagen.

Veckan som varit blev det lite att göra i alla fall. Jag hade två elever, far och son, som gjorde Advanced-kurs med mig. Vi gjorde tre snabba dyk i söndags, sen de två sista i onsdags. De var jättenöjda och lämnade hundra dollar i dricks. Det kan man ju inte klaga på!

Vi hade några dykare i fredags som minst sagt var en utmaning. De snackade som om de visste allt om dykning, men väl i vattnet var det uppenbart att de inte hade en aning om mycket. Sikten var riktigt dålig, och jag tappade bort gruppen i slutet på andra dyket. Det gjorde inte så mycket, för det var Alec som ledde dyket. Adam var med och dök också, hans trumhinna har läkt nu. Han kom hit i onsdags, får se hur länge han stannar.

Alec och Adam har varit på stranden och surfat idag. Igår var vi och kollade på en surftävling, men det regnade, så kändes inte så kul att stå och kolla. Imorgon åker nog jag och Adam och surfar lite. Lite roligare att hitta på saker på lediga dagar när man har sällskap...

1 kommentar:

  1. Grattis
    då är rödfiltret fixat i ett nafs, tur ska man ha men egentligen är det för att du är en så bra instruktör
    kram Pappa

    SvaraRadera