5 april 2013

Så det blev en kort visit till Maldiverna. Min kortaste resa på många år. Och helt plötsligt har jag spenderat massor av tid i Sverige. Men den här gången kändes det helt ok. Jag hade nytt jobb klart och jag hade saker att hitta på. Och jag var inte sjuk en endaste dag. Vardagarna var jag ute med grannen och promenerade, helgerna hälsade jag på släkt och vänner. Var på en föreläsning om vrakdykning utanför Hallands kust. Mycket intressant. Nästan så att jag blev sugen att testa det. Var även på PADIs medlemsforum i Göteborg och fick lyssna på kommande förändringar och dricka mousserande med andra dykentusiaster...

I onsdags bar det av mot nästa destination. För en gångs skull reste jag med vårt stolta svenska bolag SAS. Först när jag skulle checka in mina väskor kunde inte den nya tjejen i kassan proceduren för att checka in dykutrustning. Men jag betalade det jag skulle och till slut så kunde jag borde planet. Tidig morgon, men inte fan fick man så mycket som ett glas vatten. Hade inte uppfattningen att SAS var ett lågprisbolag utan service. Men min uppfattning har förändrats. För efter min mellanlandning i Aten i ett par timmar bar det vidare på ett timmeslångt flyg till Larnaca. Där fick man minsann både dryck och en macka. Sen när jag landade upptäckte jag till min förargelse att den rara tjejen på Kastrup har glömt att checka mina väskor hela vägen till Larnaca, de var kvar i Aten. Så det blev en tur tillbaka till flygplasten igår för att hämta väskorna. Körde alldeles själv, gick ju jättebra!

Nu har jag landat på Cypern. Ön där jag bodde när jag var 7. Men inte på den här delen av ön. Jag är i Ayia Napa. Platsen har många mindre smickrande smeknamn, men jag ser fram emot att ta del av vad den har att erbjuda. Idag är jag ledig, dykcentret är stängt på fredagar. Det är "bytesdag", då många av hotellgästerna anländer och avreser. Imorgon börjar jobbet. Vattnet är 18 grader. Jag doppade tårna igår och trodde att de skulle trilla av...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar