19 februari 2013

Jag har smugglat med mig kameran på ganska många dyk nu. Men kameran är fortfarande kvar i undervattenshuset, så jag har inte kollat igenom om det är några bra bilder. Igår lyckades jag inte ta en enda. Vi dök i så jäkla strömt vatten att enda sättet att ta sig fram emot strömmen var att kroka i revkroken och dra sig fram med armarna. Helt sjukt. Då kan man ju undra varför i hela världen vi dyker mot istället för med strömmen. Därför att vi drev iväg från dykplatsen i början på dyket och hamnade på fel sida av den. Så det var bara att paddla och dra i en kvart tills vi var framme på den egentliga startplatsen. Sen flög vi fram. Strömmarna gick åt höger och vänster, upp och ner. Riktigt intressant, men tyvärr blev det ett kort dyk då mycket luft gick åt i början på dyket.

Idag har jag bara snorklat. Men det var trevligt det med, jag såg 2 söta hajar. Hade dock ingen kamera med. Däremot simmar det hajar under piren, så ska ta kameran imorgon och promenera ut och ta några bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar