2 mars 2013

Maldiverna är verkligen jättevackert. Och om man är dykintresserad turist eller på smekmånad är det idealiskt. Men som personal är det inte riktigt lika fantastiskt. Visst, jobbet är lugnt, inga hektiska scheman. Gästerna är trevliga och glada över den fina dykningen. Fast jobbet är nästan för lugnt. Blir segt varje dag, särskilt om man inte dyker på hela dan. Men det värsta är efter jobbet. Jag blir så förbannat uttråkad. Jag gillar att ta en öl i solnedgången efter jobbet. Det går inte här. Alla verkar hålla sig i sina små delade rum, så jag gör detsamma. Men nu är det slut med det. Jag har sagt upp mig och har bara några dagar kvar här. Känns skönt faktiskt. Det blir totalt en månad här, och nu vet jag iaf att min gräns för hur liten en ö kan vara för att jag ska trivas är nådd. Så jag testar Cypern istället. Börjar jobba i april, så hinner träffa familj och vänner en vända i Sverige först...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar