3 april 2014

Idag har jag dykt Isla Tortuga. Det var en lång arbetsdag, men trevlig. Tyvärr var dykningen ingen höjdare, vattnet var grönt och sikten ca 5 meter. Men nu har jag varit där och vet vad som gäller. Jag och Alec dök med en amerikansk familj, lättsamma och ganska korta dyk. 

De senaste dagarna har varit lite upp och ner för mig. Jag pratade med Adam i måndags när jag hade en ledig dag, och det gick inte så bra. Han hade kommit fram till att han inte ville vara beroende av mig för att hitta jobb och att leta jobb tillsammans var ett för stort steg för vårt förhållande. Jag hade samma tankar för några veckor sedan som jag delade med honom då, så jag förstår hur han känner. Jag spenderade 2 dagar på att fundera på hur jag ska göra härnäst, men kom fram till att vi måste prata lite till. När vi Skypade idag insåg jag att jag nog misstolkat ganska mycket. Han sa att han blivit överväldigad av allt som gick runt i hans huvud. Det är ganska tröttsamt att vara på resande fot. Så nu är vi tillbaka där vi var förra veckan. Vilket innebär att han förhoppningsvis kommer hit så småningom. 

Alec och jag gick på bio igen förresten. Vi såg "Pompeii". Jag hade inga förväntningar alls på filmen. Men när eftertexten började rulla konstaterade vi båda att den var sjukt dålig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar