29 mars 2014

Har just varit på bio med min kollega och en vän till honom. Vi såg Captain America 2. Jag tyckte faktiskt att den var skitbra. Action hela vägen. I 3D. Lärde mig nåt om Costa Rica. Här är det definitivt inget konstigt att svara i telefonen om det ringer under filmen. Och sitta kvar och prata. Eller låta den ringa med ljud utan att trycka bort. Eller att gå ut en stund för att sedan komma tillbaka och fråga vad som hänt. Min kollega sa efteråt att det definitivt inte var nåt unikt för ikväll. Något jag antog med tanke på det stora antalet mobiler som ringde. Jag trodde folk var beroende av sina mobiler i Sverige, men inte i jämförelse med Costa Rica. Eller så ligger skillnaden i hänsynen som visas när andra avsatt tid för film och popcorn. Nu är det dags för mig att sova, imorgon ska jag dyka igen, och jag har fått uppgiften att hitta de två räkorna från dagens dyk...

2 kommentarer:

  1. haha, trodde inte att mobilnojan kunde vara värre än i Sverige, lördagskram Pappa

    SvaraRadera