8 februari 2013

Jag tuggar tuggummi i smyg. Har Extra Saltlakrits, fan vad goda de är. Men man får inte tugga tuggummii på den här ön. Så jag gör det i smyg i mitt rum.

Nu har jag kommit fram till Gili Lankanfushi i Maldiverna. Eller är det på? Fast jag kan väl bara vara på en ö, och det är ju Gili, så då borde jag vara i Maldiverna... Kom i alla fall igår, och jag slappade mest hela eftermiddagen. Fast det var inte så mycket kvar av den när jag väl ställt om klockan. För dels är Maldiverna 4 timmar före Sverige, dessutom har Gili sin egen lilla tidszon. Så vi är ytterligare en timme före, för att ta tillvara på soltimmarna. Jag antar att man kan göra hur man vill när man är en egen liten isolerad värld.

Idag var första dagen på jobbet. Väldigt lugnt med start klockan 9, två timmars lunch klockan 11, och sen ett dyk vid halv fem. Jag visste inte riktigt hur det skulle bli med mina bihålor som har varit lite täppta den senaste månaden. Men det gick fint. Dessutom fick jag se en gigantisk sköldpadda, en stoor muräna och en eagle ray. Och min nya reg funkade finfint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar