26 mars 2014

Det var så underbart att komma tillbaka till Mexico. Mycket var det för att jag fick träffa Adam igen. Först var vi i Playa del Carmen ett par dagar. Sedan åkte vi vidare till Tulum, där vi stannade betydligt längre än vad vi planerat. Det var en bra utgångspunkt för såväl dykning i cenotes som för att besöka Mayaruiner. De första ruinerna vi besökte var i Tulum. Vackert beläget vid havet, ganska litet område. Efter det besökte vi Chichen Itza. Där är det väldigt tillrättalagt och massor av försäljare. Favoriten för mig var Coba, där vi hyrde cyklar för att ta oss över det stora området. Där fick man även klättra upp på en hög pyramid, perfekt för en som jag som är så tramsig när det kommer till höjder. Höjdpunkten i Mexico var dock dykningen. Vi gjorde 2 dyk i cenotes, sötvattensgrottor. Det första var i "the Pit", ett djupt hål där det fortfarande finns mänskliga kvarlevor som är över 10000 år gamla på botten. Andra dyket var i "dos ojos", ett betydligt grundare dyk, med en häftig grotta där vi gick upp till ytan.

Äntligen tillbaka!











The Pit


Dos ojos

2 kommentarer:

  1. Mysigt att du skriver här igen och visar så fina bilder. Kramar från Sverige där jag fått tända brasa för att få upp värmen i huset, Pappa

    SvaraRadera
  2. Mysigt att du skriver här igen och visar så många fina bilder. Kramar från Sverige där jag fick tända en brasa efter jobbet för att få det varmt i huset, Pappa

    SvaraRadera